𝐿𝒾𝒻𝑒 𝑜𝒻 𝒟𝒶𝒽𝓁𝓁𝑒

Svensk livsstilsblogg

𝐒𝐚𝐭𝐮𝐫𝐝𝐚𝐲 𝐝𝐢𝐧𝐧𝐞𝐫

Publicerad 2019-02-16 18:22:20 i Allmänt, Mode, Vardagspusslet,

Som ni såg på min story på Instagram så har jag precis avnjutit en otroligt god middag denna lördagskväll.

Jag har börjat intresserat mig mycket för italiensk mat och det italienska köket. 
Så till varmrätt så blev det Pasta Carbonara som vi toppade lite små stänk av persilja. 
Jag har ju ett nummer 1 vad gäller pasta, och det är  olivolja!
Det är så otroligt gott att toppa pastan med några droppar olivolja. 
Det ger en mycket sötare och mildare smak, vilket faktiskt är otroligt gott.
Det är första gången som vi gjorde Pasta Carbonara och den blev riktigt bra. 
Vi följde ett recept från Arla som jag verkligen vill tipsa er om. 
Receptet hittar ni här! 

(null)
Då vi är många så blev det en enkel men 
snygg uppläggning💞


Dagen till ära passade vi även på att unna oss efterrätt. 
Det blir inte ofta, men det händer.
Vi fick äta en otroligt god Chokladpudding som vi toppade med hallon och gräddglass. 
Den var verkligen super god, och jag som vanligt vis inte äter chokladpudding var förvånad över hur god den var. 
Så vill ni lyxa till det lite under middag, gör då denna chokladpudding. 
Receptet finner ni här!

(null)
Chokladpuddingen serverades i dessa 
snygga skålar från Mio💞


Önskar er alla en fortsatt fin lördag🌟
// Dahlle 💞

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dahlle Dahlberg

Svensk livsstilsblogg På bloggen kan du läsa om - Mode - Psykisk hälsa/ohälsa - Vardagspusslet - Tankar/Reflektioner 📧 [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela