đżđ’Ÿđ’»đ‘’ đ‘œđ’» đ’Ÿđ’¶đ’œđ“đ“đ‘’

Svensk livsstilsblogg

Tack 2019!

Publicerad 2019-12-31 12:23:15 i AllmÀnt, Psykisk hÀlsa/ohÀlsa, Tankar/Reflektioner,

Nu fĂ„r jag sĂ„ dĂ„ligt samvete igen. Varför ska det ta sĂ„ lĂ„ng tid mellan gĂ„ngerna som vi hörs?? Men denna gĂ„ng finns en förklaring. Efter en otroligt stressig höst har tiden helt enkelt inte rĂ€ckt till.... Ă€ven om jag önskat att den gjorde de. Men jag hoppas pĂ„ att ni kommer fĂ„ mycket trevlig lĂ€sning hĂ€r under vĂ„ren 2020. Jag vill i och med det tacka 2019, och berĂ€tta om nĂ„gra av de mest minnesvĂ€rda sakerna frĂ„n det gĂ„ngna Ă„ret. 


18Ă„r
Sen vi hördes senast sĂ„ har jag ÄNTLIGEN BLIVIT MYNDIG!!! 18 ÅR!!! Hur sjukt??!! 
Jag hade ett underbart firande av familj och vĂ€nner i dagarna tvĂ„. 
I Ă„r sĂ„ valde jag att spexa till menyn lite extra, nĂ„got som jag verkligen kan rekommendera. 
Jag ville ha "en matkulturell matexplosion".
 JAG VET, det lĂ„ter krĂ„ngligt, men det Ă€r det verkligen inte ! 
Jag valde fyra lĂ€nder som verkade intressanta, och sedan sĂ„ lagades mat som Ă€r vanligt i dessa lĂ€nder. Allt serverades pĂ„ ett stort buffĂ©bord, och de olika matrĂ€tterna blev en stor succĂ©! 
Jag valde följande lĂ€nder : Frankrike, Italien, Grekland och Spanien. 
FrĂ„n Frankrike bjöds det pĂ„ baugettbröd, samt ost och kex. 
Italien serverade Pasta Carbonara, mozzarella med tomatskivor, och pizza. 
Vi Ă„t en supergod och vĂ€ldigt frĂ€sch soppa frĂ„n Spanien, och en uppfriskande sallad frĂ„n Grekland. 
Det hela var en mycket lyckad kvĂ€ll! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Syskonens avslutning
Med en rasande fart kom sommaren, och med den  kom Ă€ven skolavslutning och mina syskons avslutningsbal! 
TĂ€nka sig att dom bĂ„da har gĂ„tt ur nionde klass! Mina smĂ„ Ă€lsklingar Ă€r nu redo för gymnasiet! 
Dom var sĂ„ otroligt fina pĂ„ sin avslutningsbal. 
Balen var ju den bÀsta kvÀllen i livet.
Jag minns den precis som om det vore igÄr.
Vi dansade och sjöng hela kvĂ€llen lĂ„ng! En roligare kvĂ€ll har jag nog inte haft! 
Det som nu var speciellt med mina syskons avslutning Ă€r ju att min syster skall börja skola pĂ„ annan ort, vilket kĂ€nts otroligt jobbigt. Men nĂ€r jag ser hur mycket hon trivs, hur hon brinner för det hon gör, sĂ„ blir man vĂ€ldigt glad. 

(null)

(null)



Körkortet
Visst var det en mĂ€rklig kĂ€nsla att fylla 18, men att ta körkortet (!!) det tog dĂ„ allt priset. 
KĂ€ndes sjukt kul att efter att ha slitit med teori och körning, kunna ta bilen och Ă„ka ivĂ€g med vetskapen att jag gör det helt lovligt. 
Det som gjorde det hela lite komiskt var att jag den 22/8 2016 klarade mopedkortet dĂ„ jag fick 55 av 65 poĂ€ng. DĂ„ skrev jag i Örnsköldsvik och nu i Ă„r, tre Ă„r senare skriver jag ocksĂ„ i Örnsköldsvik, den 22/8 2019, och jag klarar bilkörkortet dĂ„ jag fĂ„r 55 av 65 poĂ€ng. Lite komiskt faktiskt. 

(null)


Skolan och stressen
Jag har under hösten satsat stenhĂ„rt pĂ„ skolan vilket lett till att min stress ökat och att jag lagt blogg och instagram pĂ„ is. 
Men nĂ€r jag nu ser resultaten av prov, uppgifter och presentationer sĂ„ var det helt klart vĂ€rt allt slit, men jag tappade mina största intressen pĂ„ vĂ€gen, tyvĂ€rr. 
Men nu Ă€r jag tillbaka, och jag ska bli en jĂ€vel pĂ„ prioritering. 


2019 har sammanfattningsvis varit ett underbart Ă„r, med nya bekantskaper, skratt, sorg, tvivel, och lycka. 
Jag har haft ett underbart Ă„r och jag hoppas att ni har haft ett bra Ă„r ni ocksĂ„. 
Nu önskar jag er ett gott slut, och en fin början pĂ„ 2020! 


! G O T T  N Y T T  Ă… R !


/ Dahlle 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dahlle Dahlberg

Svensk livsstilsblogg PĂ„ bloggen kan du lĂ€sa om - Mode - Psykisk hĂ€lsa/ohĂ€lsa - Vardagspusslet - Tankar/Reflektioner 📧 [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela