𝐿𝒾𝒻𝑒 𝑜𝒻 𝒟𝒶𝒽𝓁𝓁𝑒

Svensk livsstilsblogg

Kalas, foto och träning

Publicerad 2020-01-19 23:22:43 i Allmänt, Vardagspusslet,

Denna helg har verkligen gått otroligt fort!
Mycket har hunnits med, och min träningsplan är numera invigd. 
Här nedan kommer lite bilder från helgen, lite om vad jag hittat på i dagarna två,
men även text om hur mitt första egengjorda träningspass gått! 
 
Lördagen bestod av kalas, dubbelt upp! 
Vi firade mormor som fyllde år i början på månaden, och pappa som hade födelsedag. 
En ljuvlig plankstek väntade på vår favorit, Dallas, där vi fick en trevlig middagsvisit. 
Har nog aldrig varit med om en godare plankstek i hela mitt liv!
Smakerna, dofterna, kryddningen... SUCCÉ säger jag bara!
Men vad är ett kalas utan tårta? 
Väl hemma igen så åt vi en fräsch och fruktig tårta, gjord av vår egen tårtbagare, mamma! 
De båda födelsedagsbarnen fick även tillfälle att öppna paketen som dom fått. 
 
(null)
Middagens outfit

(null)



  (null)
Jag och mormor  

(null)
Här är succén! 

(null)
Mammas smarriga tårta 

(null)
Paketöppning

(null)


Kvällen avslutades i soffan där vi tittade på veckans avsnitt av "Stjärnorna på slottet".
Björn Kjellman var värd för kvällen, och han hade en otroligt inspirerande syn på livet, teatern,
och hans livs berättelser var verkligen intressanta. 
"Stjärnorna på slottet" följdes upp av "P3 Guld" som bjöd på bra musik och glädje tårar! 
Sammanfattningsvis så var det en mycket lyckad dag, full med skratt och trevligt umgänge.
 
(null)
Har du missat? Se avsnittet här! 

(null)
P3 Guld! 
 
 
Söndagsmorgon är något alldeles speciellt.
Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör den så speciell, men någonting är det. 
Det är bara så mysigt och lugnande med söndagsmorgon. 
Passade på att unna mig lite sovmorgon för första gången på länge!
Så skönt, och så välbehövligt! 
 
(null)
Morgonstund har guld i mun
 
 
Runt tolv tiden så hade jag stämt träff med Filip, då vi skulle fota till vår
fotouppgift som vi fått, enda problemet är ju att det bor en liten tids 
optimist i mig.
Så jag kom på i sista sekund att kameran behövde laddas, och att värmaren 
måste startas på bilen. 
Men jag satt ändå lugnt i båten och tänkte att "Jag hinner, jag hinner". 
Först en timme senare så kunde vi äntligen komma igång och fota.
I´m such a looser, haha!! 
Men trevligt hade vi, och bilderna till uppgiften är tagna, och det är
iallafall huvudsaken.
 
(null)
Mäster fotografen

(null)
Filip nöjd över bilderna
 


Även idag så lyckades jag klämma in ett till kalas.
Min kära vän Eloise fyller 19 (!!) och det kan man ju inte missa. 
En super rolig stund hos familjen Ågren, 
med många skratt (som alltid) 
födelsedagstårta och kaffe. 
Stort tack till er! 
 
 
Men nu är ni säkert nyfikna!
Hur gick det med träningen?
Funkade passet?
Vad gjorde jag under träningen?
 
DET GICK SÅ SJUKT BRA!!!
Är verkligen så nöjd över passet!
Det var faktiskt otroligt roligt, vilket jag inte trodde! 
Jag kände att detta kommer bli min grej under 2020,
och förhoppningsvis längre än så. 
 
Jag började med gång på band i ca 10 minuter, med stegrande tempo, 
bara för att röra loss kroppen. 
Sedan körde jag roddmaskin, som är så sjukt roligt!
Fortsatte med styrka och övergick efter ca 10 minuter till stakningsmaskinen. 
SJUKT jobbig, men den kommer ge bra resultat sedan. 
Intense workout stod näst på schemat, vilket var 30 sekunders intervaller
innehållandes övningar i högt tempo.
Följde sedan upp det med joggning på band i 30 minuter.
Schemat är egentligen gjort för 1 och 1/2 timme, men jag började med
en liten mjukstart såhär första gången. 
Självklart så avslutades det hela med stretching och meditation. 
Passade även på att ta lite välförtjänt massage i vår fåtölj. 
Grymt kul, och nu ser jag fram mot tisdag då nästa pass kommer. 
 
(null)
Mini gymmet

(null)

  (null)
Grym lista att träna till!

(null)
En nöjd och nytränad Dahlle
 
 
 
Jag hoppas ni har haft en grym helg!
Nu väntar för mig en hektisk vecka med arbete och träning.
Ta hand om er där ute! 
 
/Dahlle 


Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-01-20 18:24:23

Fina bilder 😍

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Dahlle Dahlberg

Svensk livsstilsblogg På bloggen kan du läsa om - Mode - Psykisk hälsa/ohälsa - Vardagspusslet - Tankar/Reflektioner 📧 [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela